Diáknapok a Mátyásban

Címkék: Események

Gimnáziumunkban, a Mátyás Király Gimnáziumban minden évben megrendezésre kerülnek a diáknapok, így történt ez idén is. Ez nem csak a végzős diákok hete, az egész diákság úgy várja ezt a hetet, mint a nyári szünetet. Izgalmas programok, mint például az újonc elsősök beavatása, a negyedikesek diákigazgató-választása, színvonalas kampányműsorok és a többi évfolyam vicces jelenetei gazdagítják a diákhét napjait.

Idén a szecskanap máshogy zajlott, mint az eddigi években. Először a szecskabeavatás volt, és utána adtuk elő a vidám műsorokat. Este meg a gimibuli került megrendezésre.

A szecskafeladatokban sok elmés újítás történt, így hatványozottan humorosabbra sikeredett, szinte folyamatosan együtt nevetett az egész diákság az aulában. Volt labdával táncolás, pusziosztás a pólóra, vödörből labdakiszedés és még sorolhatnánk. A szecskafeladatok után jöttek a mókás műsorok. A műsorokat a vicces, kreatív videók és a fergeteges táncok jellemezték.  Idén minden osztály csinált műsort, így igen jól szórakozhatott a diákság, nevetésben nem volt hiány.

Szecskaműsorok:

A 9.a osztály táncos filmforgatást rendezett a színpadon. A 9.b osztály az állatiskolát mutatta be. Mindenki be volt öltözve, volt elefánt, egér, macska, katica és még sok állatfajta. A 9.c osztály  görögös stílusú műsort mutatott be. A 9.e osztály szemléltette, hogy milyen  nehézségekkel terheltek a kisszecskák mindennapjai.

A nagyobbak műsorában volt kórus, afrikai álom, C-faktor, Rómeó és Júlia, zombi tánc, legénybúcsú, maffia, időutazás, reklámparódia.

A műsorok után kihirdették a legszecskább osztályt, ez a 9.B osztály lett. Gratulálunk nekik és mindegyik kilencedikes osztálynak, nagyon ügyesek voltak. Csak így tovább az elkövetkező 4 évre is!

Keserű Liza 11.b

Diákigazgató-választás

A diákigazgató-választás ismét izgalmasan telt. Remekül helytállt mind a négy osztály.

A jelöltek, Kudomrák Tamás 12.a, Ambrus Álmos 12.b, Slezák Barnabás 12.c és Kozma András 12.d, rendkívül hősies módon képviselték  osztályukat, akik mindvégig mögöttük álltak, segítették, és támogatták bátor jelöltjeiket. A kampányműsorok bemutatása és a gimnázium alsóbb éves tanulói által leadott szavazatok összesítése után a nyertesnek Pucskó Zsóka adta át az iskola jelképes kulcsát, melyet a tavalyi diákigazgató-választáson ő érdemelt ki osztályával.

 Ezt a kulcsot végül Álmos, a 12.b osztály jelöltje vehette át büszkén. „Nagyon sokat dolgoztunk, rengeteg munkát fektettünk bele a műsorba. A csütörtöki napunk izgulással telt, hiszen a tanórák után utoljára próbálhattuk el produkciónkat, mielőtt előadtuk volna az egész iskola előtt, de később visszanézve szerintem egész jól sikerült. Úgy gondolom, még 4 év után is volt közösségkovácsoló hatása ennek az időszaknak. Megtisztelő volt számomra, hogy az osztály engem kért fel, hogy képviseljem őket. Örülök, hogy megbíznak bennem.” – nyilatkozta Álmos.

 Hideg Bernadett 11.d

Itt az idő, hogy kifaggassuk a szecskaosztályokat!

Keserű Zoltán tanár úrtól, mint osztályfőnöktől, érdeklődtem elsőként arról, hogy miként készítette fel a 9.a osztályt a szecskára.

- Szerencsére nagyon önállóak a gyerekek, remek ötleteik vannak, nem volt sok munkám velük.

- Egy-egy délután nehéz itt fogni őket, hogy gyakoroljanak?

- Nem könnyű, hiszen rengeteg a diákok elfoglaltsága.

- Lelkes az új osztály?

- Rendkívül lelkesek, magam sem gondoltam volna.

- Milyen stílusú műsorokat kedvelnek?

- Mindig van egy aktuális téma, amit fel kell dolgozni. Régen úton-útfélen paródiákat láthattunk, ma inkább táncos, zenés, koreográfiás darabok a kedveltek.

A 9.a osztályból Sár Angelikát kérdeztem meg.

- Miként készültetek lélekben a szecskára? Mesélj valamit!

- Én személyesen nem „paráztam” miatta, előkészítős voltam, tudtam, hogy mire számíthatok, de az újak nem, ők izgultak rendesen.

- Nehéz összeszedni az osztályt?

- Nagyon nehéz. A fiúk időnként nem veszik annyira komolyan, mint a lányok.

A 9.b osztályból Nagy Dominikával és Soós Dorottyával beszélgettem, akik aktívan részt vettek a műsor készítésében.

- Hogyan készültetek a szecskaműsorra?

- A táncban a látványelemekre próbáltunk koncentrálni. A videókat is úgy csináltuk, hogy a felvétel és a szerkesztés osztályszinten maradhasson, és ne kelljen külsősöket bevonnunk. Gyerekre is szokták mondani, akármilyen ronda, attól még a mienk.

- A tavalyi előkészítős osztály mit mesélt a szecskáról?

- Nagyon sok ötletet adtak, hisz ők tudták azt, hogy mi volt tavaly, hogy mi tetszett a felsőbb éveseknek.

A  9.c osztályból, Csonka Fruzsinát és Lehel Blankát kértem meg, hogy mondjanak nekem pár szót arról, hogy miként készültek a szecskára.

- Elég felelősségteljes, de egyben csodálatos érzés tudni azt, hogy részei lehetünk ennek az elit közösségnek, a Mátyás Király Gimnázium diákközösségének. Mi személy szerint nagyon vártuk, hogy eljöjjön ez a hét, mert egy gimnazista életében nagyon meghatározó, hogy milyen módon csatlakozik az új közösségbe.

A 9.ny osztályból Horváth Gergőt és Kálosi Norbertet faggattam.

- Első kérdésem, hogy miként ért titeket a hír, hogy előkészítős létetekre szecskáznotok kellett?

- Nagyon meglepődtünk, hiszen nem számítottunk rá, hogy a „d” osztály párja leszünk, de ha már így adódott a dolog, akkor elkövettünk mindent, hogy a lehető legjobban szerepeljünk.

- Tőletek is azt kérdezem, amit mindenkitől. Nehéz összefogni az osztályt?

- Igen, nehéz motiválni őket, de ez részben érthető is, mert nem könnyű munka a színvonalas műsor összeállítása.

- Köszönöm az interjút!

 Horváth Norman 10.b

diákigazgató- jelöltek.JPGszecskafeladat 3.JPGSzecskafeladat.JPG