Angliai utazás

Címkék: Események

Április első hetében utaztak diákjaink két tanárral a dél-angliai Poole városába, ahol az Erasmus + program keretében megvalósuló tanulmányi célú mobilitások következő állomása volt. A projekt első helyszínén decemberben a mi iskolánkban találkoztak a Svédországból, Finnországból, Angliából és Olaszországból érkezett diákok és tanáraik.

Most a Dorset megyében található Poole várősa következett, és az ottani gimnázium életébe nyertünk bepillantást a közös feladatok kidolgozása közben. A gimnázium egy ezerkétszáz fős fiúiskola, ahol a hagyományoknak megfelelően mindennap egyenruhában járnak az intézménybe a tanulók. Modern és jól felszerelt, jó lehetőségeket kínál a sokszínű képzési lehetőségek számára. A projektfeladatokat csoportos munkában végezték a bevont diákok, a csoportokat vegyesen alkották a különböző országokból jött gyerekek. A téma a közös vonások megtalálása, a kommunikáció kialakítása volt, illetve a saját országukat, kultúrájukat kellett bemutatni az egyes nemzeteknek. Kiselőadásokat tartottak, kisfilmeket vetítettek a tanulók, és mindenki próbálta humorosan bemutatni a saját országának jellemző vonásait.

Minden reggel az iskolában indult a program, ide érkeztek a gyerekek a vendéglátó diákokkal együtt, mert mindenkit családoknál szállásoltak el. A feladatok elvégzése után fantasztikus kirándulásokra vittek minket a vendéglátó iskola tanárai, és az ottani iskolában bevont tanulók is elkísértek minket. Első alkalommal Dorset és Devon keleti részének tengerpartját jártuk be, amelynek neve Jurassic Coast, és a világörökség része. Ez egy 155 km hosszú, tengerparti szakasz, amelynek sziklái a triász, kréta és jura korból származnak, tehát 180 millió éves geológiai képződmények, amelyek tele vannak paleontológiai maradványokkal. Másnap Salisbury katedrálisában jártunk, ami a legmagasabb székesegyház az Egyesült Királyságban. Gótikus stílusban épült a 13. században, és arról nevezetes, hogy itt őrzik az 1215-ben írt Magna Carta egyik olyan másolatát, amely a legjobb állapotban maradt fenn. Utána Stonehenge felé vettük utunkat, és megcsodáltuk ezt a monumentális őskori építményt, amelynek építése ie. 2500 körül kezdődött. Ez a régészeti lelőhely szintén a világörökség része.

A legnagyobb lélegzetű kirándulásunk a londoni út volt, ami egy egész napot igénybe vett. Már reggel 7 órakor elindultunk a busszal, és 11 órára értünk be a városba, mert pont közlekedési dugó alakult ki a reggeli csúcsforgalomban. Jó kis túra következett ezután, mert elég tempósan gyalogoltuk végig a belvárost. Utunk a Buckingham-palotánál indult, ahol készítettünk csoportképeket az összes diákról, akik ebben a programban részt vettek. Utána mentünk tovább a Trafalgar térre, ahol megcsodáltuk a tér közepén álló, 52 méter magas Nelson emlékoszlopot, majd a Covent Garden piacán vásároltuk meg az otthonra szánt ajándékokat. A Szent Pál-székesegyház monumentális épületének megcsodálása után a Tower elé gyalogoltunk, és a túra befejezéseként hajóval tettük meg az utat a Westminsterig, ahol a Downing Street 10. számú épületnél belestünk a miniszterelnök rezidenciájára a távolból. Az apátságot is körbejártuk, majd indultunk vissza Poole-ba.

Az egy hét nagyon hamar eltelt, és vendéglátóink kedvességének köszönhetően sok szép élménnyel gazdagabban tértünk haza. A kísérő tanárok Kalászné Perényi Nóra és Mátrainé Janity Zita voltak. A program magyarországi koordinátora Szilasi Gábor tanár úr.