Utazás a tulipánok földjére

2012 november 21-28-ig a gimnázium 21 tanulója diákcsere keretében Hollandiában járt.

2012.11.21-én indult útnak az MKG 21 diákja és két tanára. Budapest repterén izgatottan vártuk a felszállást, hiszen néhányunk most repült életében először. A repülőút biztonságban és gyorsan eltelt, mivel két órára rá már Hollandia hűvös szelét éreztük. A reptértől egy órára fekszik Oss városa, ahol holland diáktársaink  frissítővel vártak minket, valamint mindenki megismerhette a fogadó családját.

Az első nap azt vettük észre, hogy Hollandiában a tömegközlekedés eszköze a kerékpár. A diákok nagy része is ezzel érkezett az iskolába. A nap nagy részét az iskolájukban töltöttük, ahol megmutatták a tantermeiket, megtanultunk hollandul számolni, köszönni, valamint süteményt sütöttünk. Este bowlingpályára vittek minket, ahol mindenki remekül érezte magát.

A következő nap a fővárosba, Amszterdamba utaztunk. Itt egyórás hajóúton vettünk részt, különböző holland nevezetességeket láttunk, majd megnéztük a város utcáit. Valamint láthattuk az I am sterdam feliratot.

A hétvégét mindenki a saját  (fogadó) családjával töltötte. Volt, aki megnézte a városba érkező mikulást, a tengerpartot, Rotterdamot. Esténként pedig egy-egy családnál szerveztünk találkozót, ahol beszélgettünk, ettünk, ittunk, jól éreztük magunkat.

A hétfői nap a sporté volt. Először különböző játékokat: focit, kosarat, hokit játszottunk, valamint összemérhettük erőnket egy focimeccs erejéig, külön lányok és fiúk. A magyar lányok 1:0-ra, a magyar fiúk pedig 3:0-ra verték meg a hollandokat. A délutánt egy élményfürdőben töltöttük. Este egy focimeccset néztünk meg, ahol a hazai csapatnak szurkolhattunk.

Kedden elvittek minket egy közeli város katedrálisához. Körbevezettek minket a városban, és a katedrális csúcsába is felvittek minket, ahonnan a kilátás gyönyörű volt. Délután egy diszkó jégpályára mentünk, amely mindenki számára nagy élmény volt. Estére minden család sütött, főzött, mivel az iskolában búcsúvacsorát rendeztek nekünk.

Szerda reggel összepakoltuk csomagjainkat, és az iskolában mindenki fájdalmas búcsút vett cserediáktársától, mivel kettőkor már indulnunk kellett a reptérre. A hazaút is simán, biztonságban telt.

Egy élményekkel teli hetet töltöttünk el, amely még közelebb hozta egymáshoz a csapatot. A holland diákokkal tartjuk a kapcsolatot, hiszen áprilisra visszavárjuk őket.

Szeretném megköszönni az egész csapat nevében Perényi Nóra tanárnőnek és Szilasi Gábor tanár úrnak, hogy elkísértek minket az útra, a holland diákoknak és családjuknak, hogy nagyszerű élményekkel gazdagították az életünket és természetesen Bántó Zsuzsanna igazgatónőnek, hogy engedélyezte az utat.

Tóth Rebeka 11.B

nl_1.jpgnl_10.jpgnl_2.jpgnl_3.jpgnl_4.jpgnl_5.jpgnl_6.jpgnl_7.jpgnl_8.jpgnl_9.jpg